Luftslottet som sprängdes.

Sitter och tittar på Luftslottet som sprängdes och äter sen middag, rester från igår! Det bästa med att ha stor middag är ju att man får käka rester.



Imorgon blir det skola och sedan middag hos Elin för att fira att hon är 17. Välkommen till helvetet.

På fredag blir det äntligen klipptid, känns så skönt att få lite fräscht i livet, hihi! Har även fått körlektion. Mycket som stryks från to do - list.



high on life.

Helgen har varit lång!

I fredags blev jag upphämtad av min moster efter en runda i Täby Centrum med Evelina och så köpte vi ballonger samt middag till kvällen. Min moster hade köpt en cykel till min mamma så den fick hon överraskande när vi kom hem! Sedan så fixade vi middag - paj. Och jordgubbar till efterrätt! Vi planerade lite inför lördagen med mamma och åkte sedan och övningskörde lite (två motorstopp - fan) och handlade det sista inför lördagen.

Igår var det firande för att min mamma fyller 50 hela år på måndag! ♥
Så det blev städning och fixandes med ditten och datten sedan var det partaj! Tipp topp kväll :D Jag hade Evelina som sällskap och det var det bästa.

Idag fyller syster Camilla 21 hela år. Av mig så fick hon en bikini, eller hade inte inhandlat den så hade ritat en fin bikini på ett papper och gav till henne!

Fick en tavla av en släkting igår som hon inte ville ha så ska se om den passar i mitt rum nu!


Det mams fick av mig och Camilla!




vår 2010.

Har suttit och lyssnat på min gamla vårlista på spotify på eftermiddagen! Jag tycker förra våren var så mysig!






there was a time.

Igår var det temadag i skolan. Litteraturtema. Vi hade tre förläsningar i aulan med författare och en privat föreläsning i klassen med en författare. Jag tyckte det var rätt kul fast samtidigt ovärd dag på något sätt. Jag tycker litteratur är intressant och tycker det är kul att skriva men dagen började bra men sedan gick allt neråt, det är ju Tibble vi pratar om.

Det är vår! Är det det? Jag måste alltid fråga folk. Det känns som våren är bara ett kvarter bort. Imorgon var det lökigt att vandra till bussen och vissa gator är sopade (dock finns det kvar snöhögar). Hörde dock att det ska snöa igen men det kommer ju försvinna snart. Längtar till April. Jag gillar månaden april. Månaden av förhoppningar, sedan blir allt som en vana och tiden bara glider förbi.

Vad hände förresten med att påsklovet är v.14? Vi 93:or är ju vana med den veckan som påsklov men nu är det v.16. Drygt. Skulle passa bra med ett lov snart. I alla fall efter allt vi höll på med idag på företagsekonomin. Satt kvar efter skolan och gjorde några uppgifter för känna mig lite mer trygg i bokföringen.

Har skrivit på min musikuppgift samt pluggat spanskagrammatik. Tycker ni kan lyssna på det här, i alla fall andra videon!!!! Det har med att göra min musikuppgift (där jag fått den ifrån). Jag tycker i alla fall att det är väldigt fint.





she said. i keep on running, keep on running and nothing works.

Sitter och arbetar på mitt förbannade rättsstaten och samhälletarbete. Jag längtar så otroligt tills jag kan få skicka in det och det är färdigt. En enorm börda som lyfts ifrån mina axlar.

Imorgon blir det skola igen. Längtar lite, hehe. Ska nästan (!) bli kul att komma tillbaka. Man har ju varit lite väl isolerad när man är sjuk. Ifs så är jag inte riktigt frisk än men vill inte missa mer skola. Så imorgon blir det iväg till skolan och som tur är så är det temadag på tisdag vilket är skönt.

Ska kolla klart på One Tree Hill nu (fett med spännanande) sen blir det middag och så är det Flickan som lekte med elden ikväll på ettan. Kanske blir lite BB också.


so cold.

Det var ju en redig tid sedan jag skrev men vet inte ifall jag pallar ett långt utdraget inlägg heller.

Det är så att jag varit sjuk den här veckan. Riktigt sjuk. Jag blir sällan sjuk men när jag väl blir så blir jag verkligen sjuk. Jag sov verkligen dåligt i helgen så det var som att bacillerna stod redo att attackera och tog tillfälle nu när jag inte sov ordentligt och åt dåligt. Brukar ju vara då man blir sjuk.

Förra helgen var i alla fall rolig och vild. Artonårsfirande hela helgen. Först Naomi på fredag och sedan bästa Evelina på lördag. På söndagen vilade vi bort ruset med makaroner, korv och "när lammen tystnar" hemma hos Evelina. På kvällen kollade jag på "män som hatar kvinnor". Den serien filmer med Stieg Larsson är verkligen mina favoritfilmer. Jag gillar typ inte filmer, eller har typ svårt att se på film ofta, men de filmerna är verkligen sketabra. Se om ni inte sett! Män som hatar kvinnor, Flickan som lekte med elden och Luftslottet som aldrig sprängdes. Hoppas Flickan som lekte med elden går imorgon.

Måndags blev det hovrätten med klassen. Det var intressant. Vi fick gå på rättegång men redan då mådde jag dåligt och var så himla trött. På kvällen fick jag feberfrossa och mådde så jävla dåligt.

Hela veckan har spenderats snorandes i sängen och försökt plugga lite. Inte så lätt när man mår dåligt. Dock har jag tittat på massa DH, det var roligare hehe.

Har även bokat körlektioner idag, hoppas på första lektionen nästa vecka.


when i could wave.

Jag älskar att köra bil! Jag tycker det är dagens lyckorus för mig. Jag har övningskört mycket nu under sportlovet. Både med pappa, mamma och moster. Skönt att komma igång på riktigt och komma ut på vägarna. Jag har ju inte gjort SÅ mycket, även fast det för mig känns som SÅ mycket. Haha. Taggad inför körkort i alla fall. Ska imorgon boka körlektioner också.

Igår så övningskörde mami och jag samt handlade. Vi gjorde hemmagjorda hamburgare till middag sedan åkte vi till affären och åkte till min moster. Jag och min moster slappade bara. Åt godis och såg på filmer. Vi såg A lot like love. Jag gillade verkligen den! Jag har svårt för filmer, men den är faktiskt nästan kvalificerad som top tio i alla fall. Sov ut och åt frukost framför Vasaloppet och sedan 5 milen med män. Vi övningskörde ett par rundor hem också.

Nu ska jag plugga lite på rättsstaten och väntar på att Matildu ska ringa. Blir kött till middag också (L).

Har varit ett jättebra sportlov. Solsidan ikväll också, jippsiehurray.


köra bil.



Har varit på landet över helgen! Skön start på sportlovet. Åkte lördagsmorse, Pappa åkte från Hammarby och mötte mig vid Fruängen (Har aldrig åkt ända dit förut, det var en upplevelse) så åkte vi till landet. Det var bara jag och pappsi! Vi har gjort det vanliga, lagat mat, spelat kort (!), jobbat matte, övningskört och tittat på VM. Lite glad dock att jag har min iphone. Då kan man ändå checka Facebook, bloggar och spela som underhållning när det blir lite långtråkigt, typ när pappa måste titta på skidor hela tiden. Finns bara 1an, 2an, 4an och 6an typ. Pappa är ju inte så muter på Simpson direkt, så det blev mestadels VM och sådant som bygglov och halvåtta hos mig. Halv åtta hos mig är mitt nya favoritprogram. Haha. Åkte hem i tisdagsmorse. Åkte till Kista och mötte min kusin och Camilla. Vi åt lunch på food courten och sedan bio. Det blev Yogi Björn (?) i 3D, något i den stilen hette den. Den var jätterolig! Eller det tyckte i alla fall jag och Camilla. Min kusin David tyckte mest den var bra än roande. Gullig barnfilm i alla fall.

Efter biobesöket åkte vi hem med min moster. Jag och min moster övningskörde senare på kvällen. Vi körde runt på parkering och även vid rösjö. Övade på att starta, koppla ur och växla och sådant. På kvällen blev det barndomsumgänge med Elin R. Det var kul att göra något bara hon och jag! Vi åt godis och skrattade så man fick ont i magen. 

Igår tog min fina syster körkort. (L) Gröömt! Så vi har strosade runt i bilen hela dagen. Love it. Först lite firande med lunch på resturang med moster för körkortet sen fortsatte jag och Camilla i Täby Centrum. Köpte bara nödvändigt som underkläder och pads. Mer shopping får bli till en annan dag. Särskilt när H&M vårkollektion kommer. Den är jag sugen på! Vi fortsatte sedan efter en runda hemma till Coop. Vi handlade! Själva! Det var mysigt. Ingen annan i affären i stora Coop så kunde strosa runt och handla massa. Mycket kosmetik blev det som hårsprej, tops och annat. Bra att ladda upp. *Klapp på axel*

Det var kul att bara åka hon och jag. Särskilt när vädret är fint och hög musik. Smile på det.

Idag har det blivit lite mer Täby C shopping i förmiddags (Lättare ju när man kan åka bil hur lätt som helst och inte behöver tjata på mor). Köpte mer underkläder och lite annat. Åkte till Anna efteråt. Vi gick runt i gallerian, åt bagels på Waynes och sedan åkte vi hem till henne och chillade. Åt även middag där! Bästa maten.

Blev JOBBIGT långt inlägg nu men har liksom inte bloggat på så många dagar, och började igår med detta inlägg och glömde bort det. Ointressant. ADJÖ


RSS 2.0