I ain't low, just wondering

Idag har jag kommit hem från landet. Försöker skriva det så gott det går i mörkret för att förhindra de djävelusiska myggen som älskar my flesh. Ibland är det skönt att sitta vid datorn, som nu. Försöker komma ikapp med att läsa blogg, faceb osv. så det är skönt att komma hem, men borta bra var det i alla fall. Jag och mina systerbarn åkte till pappas land i måndags med tåg och sedan dess har vi badat typ ett 20tal gånger räknade vi det till och sedan spelat kort. That's about it, men fricking fab var det. Jättesuperb väder. Mitt bleka arsle har fått färg och jag är utvilad. Det är jag nöjd för.

Nu har jag precis bakat scones och ätit med marmelad. Det var gott, gick förvånadsvärt effektivt. Antar att min kära syster vill ha så får väl göra det igen för de är ju godare att äta direkt. Imorgon ska jag leka med vänner som resten av helgen förhoppningsvis.

Har även räknat ihop allt jag tjänat under sommaren och det blev en stor summa. Så mycket pengar har jag aldrig ägt i min egen kassa.

Resten av sommaren är oplanerad och det är så jag vill ha det. Sommarlovet är långt känns det som, känns som det redan varit flera veckor för jag var så upptagen med grejs. I början av lovet åkte jag till min kompis land med hennes storebror och ungefär direkt efter det så gick jag på arbetsintervju. Jobbade i mer än två veckor med telefonintervjuer. Det var rätt kul och man tjänade bra på det så jag känner att det var värt det, verkligen.

I lördags så såg jag och min kompis Caroline och hennes vän på Dear John, hur fin film som helst. Jag gråter aldrig till filmer, inte ens till titanic, vet inte varför, gör det bara inte. Men denna grät jag floder till. Det var den bästa filmen på länge jag sett. Möjligtvis för att jag hade så låga förväntningar och höga fördomar för den. Trodde det skulle vara en typisk hollywood och förutsägbar chickflick men det var det inte.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0